Inspirerande och motiverande

Kommentera
Att sitta hemma och studera något som i stort sett är okänt, men också till stor del upplevs som otroligt komplext, gör en hel del för att självförtroendet ska dippa. Det är svårt att plocka upp sig själv när man inte riktigt tycker att man klarar något, när man inte tror att man någonsin kommer att klara något och när man tvivlar på att man är rätt person på rätt plats (samtidigt som man brinner för utbildningen man går). Efter att ha sett en av delkurserna på utbildningen som handlar om vår kropp som en enhet och hur det fungerar i teorin, blev jag oerhört inspirerad och fick ny glöd i att fortsätta studierna lite extra passionerat och mer större självförtroende. Det var under den kursen jag insåg att jag verkligen vill det här. Jag älskar att hjälpa andra människor och jag brinner för träning, hälsa och välbefinnande. Jag vill dela det här intresset med andra och jag vill driva dem framåt.
 
Jag tvivlar alldeles för mycket på mig själv just nu och eftersom jag har svårigheter att motivera min egen träning mitt i all sömnbrist, smärta och dåliga självförtroende har jag känt mig som världens största fraud. "Practice what you preach" är otroligt viktigt för mig, och om min egen motivation är så låg, hur ska jag motivera andra? Men ärligt talat, min motivation är inte så låg, det är min prioritering som ser annorlunda ut just nu. Jag har inte tidigare förstått att det är vad skillnaden är. För jag är fortfarande motiverad. Jag vet fortfarande vad jag vill och jag jobbar fortfarande mot det målet, MEN jag prioriterar annorlunda under en period. För min skull. För familjens skull.
Jag väljer att prioritera att lägga mig klockan nio på kvällen istället för att träna efter att barnen lagt sig. Detta för att jag ska få någon sömn. Jag väljer att ha mitt barn hemma när det är jullov för han är värd tid med mamma/pappa. Det gör att jag får mindre tid att studera men att mitt barn får känna att vi ser honom och vill vara med honom. Jag gör aktiva val.
 
Något som inspirerade mig ytterligare och fick mig att se att jag visst kan klara det här var detta Ted talk med Amy Cuddy. Så mitt tips till dig, ta någon minut här och var varje dag och ställ eller sätt dig i en power pose. Som Amy säger "Fake it until you become it". Tro på dig själv. Du är bättre än du anar! Stå upp för dig själv, ta hand om dig själv och äg rätten att vara ditt bästa du! You can do anything!