Att ta sitt förnuft till fånga

Kommentera
Idag gjorde jag det, tog mitt förnuft till fånga. Efter många veckor av mycket krämpor och smärta har jag äntligen slutat pressa. Idag la jag min Fitbit på hyllan för några veckor. Jag bestämde jag mig för att låta bli allt vad vecko -och helgutmaningar heter. Jag har pushat kroppen varje dag bortom vad den mår bra av, vilket resulterat i eftermiddagar och kvällar med hemsk foglossning och mycket smärta, som i sin tur resulterat i dålig sömn eftersom det gör ont bara att röra sig. Så nu släpper jag alla former av krav och ser till att överleva promenaderna fram och tillbaka till förskolan varje dag. 


Nu lägger jag undan pressen som jag annars mår bra av och vill ha för att utvecklas och ta mig framåt. Just nu blir jag inte peppad av att se stegen på stegräknaren och veta att det är omöjligt att nå mina 10.000 steg om dagen eftersom att kroppen går sönder om jag går fler än 4-5.000 steg om dagen. Den pallar inte, och det får vara så. Jag har haft otroligt svårt att acceptera detta faktum då jag prompt vill röra på mig. Men jag får fortsätta med min simning en gång i veckan tills jag inte klarar mer, och hoppas att det fortfarande känns ok att cykla nästa gång det är dags, för även det börjar bli svårt. 

Nu är sonen lämnad och jag planerar en mix av att sy färdigt lite plagg till bebis och en stund i solen. Tänkte även testa lite iste för första gången idag, känns som en passande dag :) 
Hoppas ni har det fantastiskt idag och att helgen var till belåtenhet.